Betingelser & vilkår

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder.

Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Vi anbefaler å ta godt vare på originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

  • Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn er dette en kostnad som bæres av kunde (jf. Angrerettloven § 24).

 

  • Angreretten kan ikke gjøres gjeldende ved levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering (jf. Ang Angreretten § 22, punkt g)

 

  • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21).Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)

 

  • Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

 

  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).

 

Aktiv handling

Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

 

Hvordan angrer jeg før ordren er sendt fra vårt lager?

Ta kontakt vårt kontor på tlf 515 54 200 eller via e-mail post@nordicdesign.no og be om at hele ordren slettes. Dersom en av disse instanser bekrefter at ordren er slettet har du angret.

 

Hvordan angrer jeg før ordren er hentet på utleveringsstedet?

Ta kontakt vårt kontor på tlf 515 54 200 eller via e-mail post@nordicdesign.no og be om at hele ordren slettes. Dersom en av disse instanser bekrefter at ordren er slettet har du angret.

Når ordren kommer tilbake til oss vil den bli kreditert i sin helhet.

 

Hvordan angrer jeg etter ordren er hentet?

Ta kontakt vårt kontor på tlf 515 54 200 eller via e-mail post@nordicdesign.no og be om at hele ordren slettes. Dersom en av disse instanser bekrefter at ordren er slettet har du angret.

 

Ta kontakt med oss dersom du vil ordne med retur av din ordre.

Ditt tilgodehavende av kjøpet vil bli kreditert og tilbakeført alt etter hvilken betalingsmåte som er benyttet.

Postkontor/MyPack Utleveringssted

Det oppfordres til at Angrerettvarene sendes som registrert pakkepost slik at du kan følge pakken på Posten sine sider slik at du har full oversikt over hvor forsendelsen befinner seg i postens system frem til den ankommer oss.

Betalingsmåte

  • MasterCard & VISA: Tilbakeføres til kontokortholders konto

  • Klarna faktura: Krediteringen utstedes til Klarna

  • Gavekort: Gavekortet krediteres. Verdien tilbakeføres til opprinnelig gavekort

 

Passiv handling

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 160,- for å dekke våre håndteringskostnader.

 

Retur og Reklamasjon

  • Send en mail til post@nordicdesign.no, merk mailen med “returnerer varer”, legg ved aktuell ordre.

  • Du vil i løpet av kort tid motta en e-post med all nødvendig informasjon knyttet til din retur

 

 

Mangel eller skade på varen

 

Varen min mangler. Hva gjør jeg?

Hvis en eller flere varer mangler i forsendelsen din (som er med på leveringsbekreftelsen) ber vi deg kontakte oss på tlf 515 54 200 eller sende en e-post til post@nordicdesign.no.

E-posten må inneholde ditt kundenummer, og artikkelnr på varen(e) som mangler.
 

Jeg har mottatt feil vare. Hva gjør jeg?

Hvis du har mottatt en annen vare enn den som står på ordrebekreftelsen din må du ta kontakt oss på tlf 515 54 200 eller sende en e-post til post@nordicdesign.no.

Pass på å oppgi ditt kundenummer samt en kort beskrivelse av hva som er feil.

 

Varen min er transportskadet. Hva gjør jeg?

 

  • Gjør en anmerkning om skaden på sjåførens håndterminal/fraktbrev

  • Ta så umiddelbart kontakt med oss på tld 515 54 200 eller send e-post til post@nordicdesign.no. Ta bilde av skaden og legg ved.

 

Inntil saken er avklart er det fint om du tar vare på produktet og emballasjen

Nordic Design

 Oslo

Norway

Kontakt oss på:

tlf. +47 515 54 200

epost. post@nordicdesign.com

  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle

Nordic Design eies av NORMOD AS ©2019